Stedentrips

woensdag 16 november 2016

Tokyo DisneySea

Dinsdag 17 mei 2016
De ochtend begint niet zo best. Ik krijg een verdrietig bericht van thuis dat mijn lieve poezenkind is overleden. Geheel onverwacht is dit bericht niet, ze was gewoon op, maar toch hakt het er even in en ben ik verdrietig dat ik nu niet thuis ben. Ik besluit om even een momentje rust te nemen voor ik op pad ga. Gezien het slechte weer verwacht ik geen grote drukte in Disney, dus ik hoef niet perse voor openingstijd daar te zijn.

Anderhalf uur later dan oorspronkelijk gepland stap ik op de bus naar Disney. Van het hotel krijg ik gratis een paraplu mee waar ik erg blij mee ben, want de regen komt echt met bakken uit de hemel!
Aangekomen bij Disney moet ik overstappen op de monorail naar Disney Sea. En dat is al een attractie op zich! Er zijn verschillende thema monorails en ik zit er in een ter ere van het 15 jarig jubileum van Tokyo Disney Sea.
Maar in tegenstelling tot de monorail in WDW, moet je er hier voor betalen. ¥260.-, en dat vind ik best duur voor die paar minuten!


Tokyo Disney Sea heeft net zoals de andere Disney parken verschillende landen. Het park ligt pal naast de Baai van Tokio en alle landen hebben dan ook een water thema: Mediterranean Harbor, American Waterfront, Lost River Delta, Arabian Coast, Mermaid Lagoon, Mysterious Island en Port Discovery.
Ik heb mij laten vertellen dat DisneySea het mooiste Disney park ter wereld is, maar aangezien ik nogal verknocht ben aan de Amerikaanse parken, ben ik ietwat skeptisch.

Bij binnenkomst ben ik echter gelijk om. Wat een waanzinnig mooi park!!! En wat jammer van de regen! Maar aan de andere kant ook weer niet, want het is ook wel een grappig gezicht om iedereen met paraplu’s te zien lopen. Als eerste ga ik naar Mysterious Island om te kijken of ik nog een faspass kan scoren voor Journey to the Center of the Earth. Zoals je misschien al vermoed is dit gedeelte van het park gewijd aan Jules Verne en is de attractie gebaseerd op zijn gelijknamige boek. Het is 1 van de meest populaire attracties van het park, en je moet snel zijn om een fastpass te halen. Maar als ik aankom zie ik dat de gewone stand by rij maar 15 minuten is. Ja, dan ga ik er natuurlijk gelijk in! Terwijl ik in de rij sta vraag ik me af hoe ik dat met de paraplu moet doen. In m’n handen houden, afgeven? Ik avonturier het wel. Zodra ik in de attractie mag plaatsnemen zegt de castmember dat er een speciale paraplu houder is. En inderdaad, aan de zijkant van het karretje zijn speciale paraplu houders gemaakt. Super handig!


De rit zelf is spectaculair. Zo geweldig! Ik denk zelfs dat het op dit moment mijn meest favoriete attractie is. Het is een beetje het idee van ‘The Mummy’ van Universal Orlando. Het begint heel rustig met een mooi ritje dwars door de aarde, en dan ineens sta je oog in oog met een bloeddorstig monster en verandert het rustige ritje in een snelle achtbaan. Fantastisch!
Ook 20.000 Leagues Under the Sea is een pracntige attractie, en hier staat 0 minuten wachttijd. Het hele gebied heeft een steampunk sfeertje en is gewoon super mooi.

En andere populaire attractie is de show Big Band Beat. Een Broadway style musical met allemaal lekkere swing muziek. Om deze show te kunnen zien moet je deelnemen aan de zgn lottery. Via een soort fastpass systeem kan je je entree ticket laten scannen en als je geluk hebt krijg je een kaartje voor 1 van de shows. Als je pech hebt dan moet je een paar uur van tevoren in een rij gaan staan om te kijken of je een plaatsje op het balkon kan bemachtigen. Aangezien ik zo laat in het park ben verwacht ik niet dat ik nog een kaartje kan ritselen via de loterij, dus loop ik gelijk naar het theater waar al een aantal mensen staan te wachten. Ik sluit aan in de rij, maar als het harder begint te regenen en er ook een wind komt opzetten, heb ik niet echt zin om anderhalf uur onoverdekt staan te kleumen. Een castmember is erg verbaasd dat ik de rij verlaat, en ik vertel haar dat ik toch ga proberen om nog een kaartje te bemachtigen via de loterij.
Dat blijkt een goede keus want ik krijg gelijk een kaartje voor de eerste show en ik heb ook nog eens een mooie plaats recht in het midden. Super!

Zodra ik het theater binnenstap word ik herkent door de verbaasde castmember. Ze is blij voor mij dat het is gelukt en samen staan we even op en neer te springen.
De show is gewoon top, met fijne nummers als ‘It don’t mean a thing if you ain’t got that swing’ en ‘Sing sing sing’, waarbij Mickey himself flink op een drumstel losgaat. Ik kan niet anders zeggen dat dit de beste show is van alle Disney parken!

Ook Tower of Terror en Indiana Jones zijn briljant, en hoe leuk is het dat er een dubbele carousel is waar je een ritje kan maken op de rug van Aladdin’s Genie? Ik moet toegeven dat dit inderdaad het allermooiste Disney park ter wereld is! En dan heb ik het enkel met een grauwe grijze lucht gezien. Kan je nagaan hoe mooi het is als het zonnetje schijnt!

Wat mij overigens opvalt is dat hier veel meer toeristen rondlopen dan in Disneyland. Gisteren kon ik de toeristen op 1 hand tellen, maar vandaag lopen er heel veel rond. Misschien valt het meer op omdat het een stuk rustiger is? De locals kunnen makkelijk zeggen van bekijk het maar, ik ga met dit weer niet in een achtbaan zitten. En de toeristen hebben die luxe vaak niet ivm beperkte reistijd, dus zij worstelen zich eerder door wind en regen.
Maar de locals die het weer wel trotseren zijn goed te herkennen aan alle knuffelberen die ze meesjouwen. Het is heel gewoon om een knuffelbeer mee te nemen naar het park en daar dan photoshoots mee te doen. Beer op een bankje, beer die een andere beer ontmoet, beer die naar een attractie kijkt, beer die net een churro heeft gekocht…. En het is ook altijd dezelfde beer: Duffy.

Had ik dat nog niet verteld? DisneySea is het huis van Duffy. Duffy is een knuffelbeer die Minnie ooit eens aan Mickey heeft gegeven om hem op reis gezelschap te houden (ik geloof tenminste dat dit het verhaal is). Djffy is mateloos populair hier, ik durf haast te zeggen dat hij populairder is dan Mickey en Co. Hij is ooit eens overgewaaid naar de Amerikaanse parken, maar daar heeft ie nooit de liefde gekregen als in Tokyo. Hij is inmiddels ook alweer weg uit Amerika, maar hier in Tokyo blijft ie even geliefd. Duffy heeft een vriendinnetje, Shellie May, en een BFF, de Italiaanse kat Gelatino. Met z’n drietjes zijn ze heer en meester over DisneySea.

Ik ben nooit echt warm gelopen voor Duffy, maar Gelatino vind ik geweldig! Ik had gehoopt om hem vandaag te ontmoeten, maar hij heeft nog geen meet and greet en is alleen te zien tijdens de shows. En laten deze nou zijn afgelast vanwege het slechte weer… Alleen de eerste show js doorgegaan, maar toen zat ik net bij Journey to the Center of the Earth.
Helaas, maar wel weer een goede reden om snel terug te gaan naar dit prachtige park!

DisneySea is vandaag tot 22:00 uur open, maar zo lang hou ik het niet vol. Ik ben verkleumd door de regen en wil een lekker heet bad nemen. Voor ik het park verlaat sla ik nog wat Gelatoni merchandise in, eet ik een lekker hapje en neem ik een kijkje bij het Disney Hotel. Daarna pak ik de bus terug naar mijn hotel en pak ik alvast m’n koffertje in, want morgen verhuis ik naar een ander hotel in hartje Tokyo. De eerste twee dagen zitten er alweer op! Ik had nog wel langer bij Disney willen blijven, maar ik kijk ook enorm uit naar alle nieuwe avonturen die komen gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten