Stedentrips

woensdag 16 november 2016

Universal Studios Japan

Woensdag 25 mei 2016Met een grote grijns op mijn gezicht loop ik ’s ochtends door de poorten van Universal Studios Japan. Wat geweldig om hier te zijn!!!
Het voelt reuze vertrouwd, maar aan de andere kant ook heel vreemd. Evenals bij Disney Tokyo Resort is hier een gedeelte overdekt, en ipv allemaal filmdeuntjes op de achtergrond worden er hier allemaal top 40 hits gedraaid van onder andere Katy Perry en Justin Bieber. Maar zodra ik bij de New York Streets kom, is het net alsof ik in Orlando loop. Ik zie Finnegan’s, het restaurant wat een vaste wachtplaats is tijdens de Stay and Scream van Halloween Horror Nights.
Aan de overkant staat nog een bekend gebouw, het museum van the Mummy. Maar ho, wacht eens even, hier hangt Spiderman aan de witte zuilen te bungelen! En zo zijn er meer dingen die enorm aan Orlando doen denken, en dan toch ineens totaal anders zijn.

De eerste attractie die ik vandaag doe is Back to the Future. Yes!! Dit was een van mijn favoriete rides in Orlando, en wat vond ik het jammer dat ie plaats moest maken voor the Simpsons. The Simpsons vind ik ook leuk, maar BTTF is gewoon jeugd sentiment. Ik heb erg veel geluk, want een week na mijn bezoek sluit de ride ook hier in Japan. Dit is dus echt de aller aller allerlaatste keer dat ik ‘m kan doen…
En daarom doe ik ‘m dan ook maar gelijk 6 keer vandaag. Dat het in het Japans is boeit me niet. Ik ken de tekst nog steeds en zit volop te genieten van deze farewell ritjes.

Wat ook super leuk is, is het Wonderland gedeelte waar Hello Kitty, Snoopy en de characters van Sesamstraat in het wild rondlopen! En omdat ook Universal nog steeds Pasen viert, hebben alle characters speciale hoedjes op. Gewoon te leuk! Ik huppel vrolijk mee met Kitty en Cookie Monster, maar zodra het tijd is voor de photoshoots sta ik er ietwat verloren bij. Ik ben van Florida gewend dat er netjes een rij wordt gevormd zodat iedereen aan de beurt komt voor een foto. Maar hier duikt iedereen tegelijk op de characters af! Gewoon brutaal zijn en jezelf ertussen duwen, dat lijkt het motto. Op een gegeven moment heeft Cookie Monster in de gaten dat ik er al een tijdje sta, en loopt naar me toe om mij een dikke knuffel te geven. Cookie Monster was al mijn favoriet, maar nu kan ie helemaal niet meer stuk!

Jaws is een andere oldie but goodie die al enige jaren weg is uit Florida, maar hier nog steeds bestaat. En hij is hier ook nog steeds razend populair! Het boottochtje is hetzelfde als in Florida, alleen dus in het Japans. De skipper schijnt erg grappig te zijn, met name de jonge meisjes moeten regelmatig lachen. Ik versta er geen woord van, maar het verhaal is duidelijk. Een woeste haaibaai is op het oorlogspad en komt meerdere keren naar de boot happen. Uiteindelijk ontploft er iets en blijft er een zielig hoopje verbrande haai over. Zodra ik uit de boot stap zie ik dat er zelfs een Jaws souvenir winkel is. En wat hebben ze hier leuke merchandise zeg! Ik ben vooral weg van een jaws bril, maar ook Hello Kitty in een haaienpakje is geweldig!

Omdat Universal Japan dit jaar 15 jaar bestaat, vieren ze een feestje; Reboooooorn. Ze vieren dat dmv een leuke stageshow en parade. Voor de stageshow ben ik net te laat om een goed plekje te bemachtigen, maar omdat ik over het algemeen een kop groter ben dan de meeste Japanners, kan ik het ook van een afstand goed zien. Voor de parade ben ik wel op tijd en zit ik helemaal vooraan. De parade heeft niet de Disney magie, maar is wel erg leuk en gewoon 1 groot feest. Halverwege stopt ie en mag iedereen gezellig meedansen. Er wordt met confetti gestrooid, er komt schuim uit kanonnen, ballonnen gaan de lucht in, …. Super!

Na de parade vind ik het tijd voor wat lekkers. Vanochtend had ik gezien dat Finnegan’s hele spannende drankjes heeft in de stijl van Resident Evil, en dat wil ik weleens uitproberen! Even na drie uur meld ik mij bij het restaurant, wat inmiddels gesloten blijkt te zijn. Huh? Het park is tot 20:00 uur open en Finnegan’s is nu al dicht? Ik verwacht eigenlijk dat ze later tegen een uur of 5 wel weer zullen opengaan, maar helaas. Zowel Finnegan’s als menig ander restaurant blijft dicht. Not cool, Universal. Da’s toch wel een minpuntje!

Dan maar naar The Wizarding World Of Harry Potter, want een boterbiertje gaat er altijd wel in, en dat is inmiddels ook een beetje traditie geworden. Potter is altijd leuk, ook in het Japans. En de ride is hier in 3D, wat net even een andere beleving geeft. Het is gewoon net alsof ik echt meedoe met een zwerkbal wedstrijd en de dooddoeners versla!

Iets wat totaal anders is dan in Florida, zijn de 4D films van Cool Japan. Dit zijn manga films, en ik heb eigenlijk geen idee of deze er altijd zijn of enkel dit jaar. De film die ik zie gaat over een groepje vrijheidstrijders die het opnemen tegen een wilde titan. Deze titan is reusachtig groot en eet graag de dorpsbewoners op. Tenminste, wat ik ervan begrepen heb. Op een gegeven moment denk je dat 1 van de strijders is platgetrapt door de titan, want er ligt een flinke plas bloed en het publiek werd op het moment supreme besproeid met water om het effect van bloedspetters te versterken. Maar gelukkig, de strijdster heeft het overleeft, het blijkt enkel een kar tomaten te zijn geweest. Het publiek komt niet meer bij van het lachen. Zij leven helemaal mee met de hoofdrolspelers en ik geloof dat dit een erg populaire film of serie is. Zelfs zo populair dat er meerdere mensen in het park rondlopen verkleed als de strijders uit de film. Ik dacht eerst dat ze echte characters waren, maar het blijken gewoon normale bezoekers te zijn.

Ik zie hier sowieso veel mensen verkleed rondlopen. De castmembers springen er leuk op in. Zelfs ik in mijn Minion shirt krijg van iedereen complimentjes.
Oh, en had ik al verteld over de snacks? Evenals in Tokyo Disney kan je hier aparte smaken popcorn kopen. Zin in popcorn dat naar Turkey Leg smaakt? Je vindt het bij Universal! Ik hou het bij een chocolade/banaan churro. Errug lekker!

Na nog wat andere leuke rides als Spiderman, Woody Woodpecker en Jurassic Park, is het tijd voor de lichtjesparade. Deze begint met wagens van Elmo, Snoopy en Hello Kitty, en gaat vervolgens verder met Alice in Wonderland, Arabian Nights en Cinderella. Het is allemaal best een beetje kitsch, maar zo typisch Japans! Ik vind het super leuk!
Zodra de parade is afgelopen sluit het park haar deuren en is het tijd om terug te gaan naar mijn hotel. En wat lekker dat ik nu niet meer met de trein en metro hoef! 2 keer vallen en ik ben bij mijn sprookjes hotel. Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten